Geometria kół

Geometria 3D Hunter

Źle ustawiona „geometria” kół może być niebezpieczna dla jazdy, a w najlepszym przypadku będzie niszczyć niektóre elementy samochodu. Chociaż nie jest to obowiązkowe, warto czasami dokonać pełnej kontroli kątów zawieszenia kół.


Posiadacze samochodów zbyt często lekceważą prawidłowe ustawienie kątów kół w swoich pojazdach. Nawet kupując używany samochód, rzadko kiedy przed podpisaniem umowy decydują się na sprawdzenie „geometrii”. Ma ona ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy, sterowalność auta, jego stabilność na drodze i szybkość zużycia ogumienia.


Koła przednie


Najważniejsza jest zbieżność i kąt pochylenia kół przednich, ponieważ na naszych wyboistych, dziurawych drogach najłatwiej ulegają rozregulowaniu. W naszej rzeczywistości należałoby sprawdzać geometrię kół przednich przed rozpoczęciem każdego sezonu letniego. Przy zakupie używanego samochodu należy to zrobić od razu. Najpierw jednak trzeba sprawdzić i wyeliminować luzy w zawieszeniu, a potem sprawdzamy geometrię. Jest to niewielki wydatek, a właściwa geometria kół przednich poprawi bezpieczeństwo jazdy i uchroni przed przyspieszonym zużyciem opon oraz zawieszenia.


Cztery kąty


Najważniejsze w geometrii są cztery wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół. Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się opon. Pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowność. Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużywaniu się opon.















Sprawdzaj co roku ! ! !


Zawsze przed zakupem używanego samochodu radzimy sprawdzić geometrię oraz kontrolnie raz w roku przed rozpoczęciem sezonu letniego. Geometrię sprawdzamy w wyspecjalizowanym, wyposażonym w odpowiedni sprzęt warsztacie. Jest to niewielki wydatek, ale wart poniesienia, ponieważ ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy.


HUNTER (HawkEye) jest już trzecią generacją systemu pomiarowego geometrii kół i osi pojazdów korzystającą z nowoczesnej optycznej techniki pomiarowej. Technika ta jest realizowana przez cztery cyfrowe kamery wideo współpracujące z tarczami (głowicami pasywnymi) oraz konsolą wykorzystującą komputer PC.


Charakterystyczna dla tego produktu jest baza programowa czyli oprogramowanie robocze, ono bowiem decyduje o zakresie pomiarów, czasie potrzebnym do przeprowadzenia procedur.

















Komputerowy system do pomiaru i regulacji geometrii ustawienia kół i osi pojazdów działający w technologii 3D. Zakres pomiarowy wyznacza średnica koła 37” oraz rozstaw osi 5,3 m, co pozwala na pracę ze wszystkimi samochodami osobowymi oraz dostawczymi. Precyzyjne pomiary dzięki głowicą pasywnym oraz 3d.


Zadbaj o geometrię w swoim samochodzie


Zobacz jaki ma wpływ na eksploatację pojazdu:
Równomierne zużycie opon.
Zmniejszenie oporów toczenia.
Obniżenie zużycia paliwa.
Prawidłowe prowadzenie pojazdu.
Krótszą drogę hamowania.
Bezpieczną jazdę.